Jak jsme kajakovali a kdo z toho onemocněl

Konečně sem dorazilo léto. Pláže u jezer se zaplnily Terrasákama a komárama, naše ředkvičky za chvíli budou zralé k jídlu, a my jsme byli už dvakrát na vodě - jednou na kánoi a podruhé na kajaku. Naštěstí tady budeme ještě rok, takže si snad konečně přestanu plést tyhle dvě lodi dohromady, já za to ale nemůžu, že obě začínají na K. Jendovi se splnil sen - potkali jsme tu člověka, který jezdil divokou vodu, a má doma tři kajaky a dvě kánoe. To je tak akorát pro nás tři, jupí!!! 


Z toho vyplývá, že budu prý jezdit taky. Kánoi je easy pízy, takže o tom psát nic nebudu, ale kajak, to je větší vzrůšo! Protože kajakování je vážná věc, a není dobrý si s tím zahrávat, náležitě jsme se na to vybavili - udělala jsem fakt dobrou svačinu, sundala jsem si přívěšek s křížkem, abych se pod vodou nezahákla a neuškrtila, a nevzala jsem si mobil, protože je půjčenej, a kdyby se namočil, musela bych ho zaplatit. Nemám tedy ze dneška ani jednu fotku, takže následující fotky jsou ze stejného místa, ale o pár dní dřív - byli jsme tady se Sedláčkovýma grilovat losí hamburgry...  (ale jen tak pro jistotu - tehdy bylo klidno a bez vln, dnes bylo větrno a byly hodně velký vlny! Takže tyto fotky jsou opravdu jen ilustrativní..)


Byli jsme na jezeře Lakelse, a zrovna foukalo a byly vlny, takže jsem dopředu upozorňovala, že tam možná ani nebudu chtít vlézt. Jenda Mártymu vysvětlil, že kdyby si Bětka tady jen stoupla do vody a strčila hlavu pod vodu, tak by měla paniku, protože nesnáší potápění, což jsem byla fakt ráda že mu řekl, protože jsem pak byla za úplnýho blbečka. No nicméně mi kluci nechali ten nejstabilnější kajak, největší vestu, nůž ve vestě a nejlepší pádlo, a pak oba dva pracovali na tom, aby mi kajak úplně seděl, takže jsem ocenila tuto velkou péči. Jenda měl potom trošku problém narvat se do dalšího kajaku, já myslím, že na něj byl moc tlustej, Jenda říká, že měl moc dlouhý nohy :-) Špricce, té gumové sukýnce, co zabraňuje tomu, aby se voda vlila do kajaku, se tady říká opravdu sukně, takže to bylo jednoduché se naučit toto nové slovíčko. Já osobně pak měla trošku problém pochopit, co mi Márty na jezeře první minuty anglicky vysvětloval, ale možná to bylo jen proto, že jsem se usilovně soustředila na to, abych se neobrátila, a bylo mi srdečně jedno, jestli správně držím ruce a pádlo. 



Ale abych to zkrátila a uvedla na pravou míru - strávili jsme na jezeře celé odpoledne, naučili jsme se pár vodáckých triků, já už se pak začala v kajaku cítit fakt pohodlně, probrali na opuštěné pláži to, jak Márty ve 26 nechtěně otěhotněl svoji expřítelkyni, taky že pochází z devíti dětí a proč přestal jezdit na divokou vodu, a pak Jenda udělal ve vodě pár eskymáků-otoček. Podařilo se mu to hned napoprvé, Márty ho naučil novej trik, jak držet pádlo, a pak mu také ukazoval, jak se dostat nad vodu bez pádla. Bylo to tak napínavý, a Jenda byl pod vodou aspoň tři vteřiny, že jsem se tak lekla, až jsem se málem otočila sama. Jenda byl potom celej mokrej a začal mluvit, jako by vypil půlku jezera, a v tom větru pak s náma pádloval na druhou stranu jezera, potom to začalo být nějak moc hluboký, mně došlo, že jsem tady na tom strašně nestabilním kajaku a že nevím, jak bych se zachovala, kdyby se to otočila, řekla jsem, že se bojím, a kluci se hned otočili a jelo se domů. Jenda teď v sedm večer usnul, protože z toho eskymování onemocněl. 

Já tady teď sedím nad talířema z večeře, měli jsme lososa, kterýho Márty ulovil minulej rok, a říkám si, že jsem fakt dobrá, že jsem to přežila ve zdraví, protože dneska to bylo fakt o život! :-) 


Zítra vstávám ve čtyři do práce, pak se jedeme k jednomu jezeru rozloučit naposledy se Sedláčkovýma, kteří na dva měsíce odjíždějí cestovat a pak domů, a potom nám tady začne opravdová kanadská samota! :-) 




Pomalu si začínáme hledat tady v Terrace bydlení od září, kdy se vrací majitelka domu i Jimmyho, protože Jenda dostal tu práci u indiánů (jako sociální pracovník:-), a na mě se tam už ptali taky, takže to vypadá, že se tady ještě chvilku zdržíme. 
No nic, jdu se dívat na Hru o trůny... Já vůbec nevěděla, že je to tak dobrej seriál! Ještěže jsem teprve u první série :-) 





Komentáře